dinsdag 5 september 2023

Uitverkoren '60 - Will van Broekhoven

Uitverkoren ‘60

 

Haar terugreis begon toen de avond viel
op een meidag van dat voorbarige jaar

Wij trokken balorig
met vaderlands gezang
het pontje naar de overzijde
Kies het Noorden, bloem der jeugd,
het Noorden
waar het leven verder reikt

Allengs gulziger en schunniger
ging het eraan toe
Met nobel verborgen onbehagen
Zocht Zij haar loge
en wenkte mij

Kom zitten dat ik je kan zien
ja dichterbij
mijn bril bedriegt me soms

Vertel me
nee vertel me niets
we kennen elkaar kort genoeg
om vertrouwd te zijn

Zij bood mij haar linkerhand
ongebruikt, ongerimpeld
en legde de mijne in haar schoot
waar hij mocht blijven
tot de scheepshoorn klonk

Nu is het nog te vroeg maar weet
eens komt een ordonnans jou halen

 

© Will van Broekhoven

 

Uit de bundel ‘Scheldemond en klauwzeer’ die op  zondag 10 september 2023 om 14:00 uur in ‘Den Hopsack’ in Antwerpen tijdens een aflevering van ‘Publiek Geheim’ de debuutdichtbundel ‘Scheldemond en klauwzeer’ van Will Van Broekhoven voorgesteld. De dichter nodigt een aantal collega’s uit die een keuze uit zijn bundel én eigen werk brengen: Johan Meesters, Jan Bulsink, Vera Steenput, Aschwin van den Abeele, Michael Van Caeneghem, Hermine Couvreur, Maarten Embrechts en Gaby Megens.

Muziek is er van Patricia Van Nunen en Roger Nupie treedt op als gastheer.

In de loop van de komende week publiceert DSvD ook nog onder de titel ‘Het gat van Antwerpen’ een recensie van Alain Delmotte over de bundel.

Den Hopsack, Grote Pieter de Potstraat 24 te Antwerpen

https://www.denhopsack.be/content/publiek-geheim-met-will-van-broekhoven

 


 

 



 

 

Geen opmerkingen: