donderdag 14 september 2023

Schaduwbeeld - Edward Hoornaert

Schaduwbeeld


Ik sliep in jouw naam en droomde
dat ik vleugels ruilde voor een harnas

dat binnensmonds de hel losbrak, elk woord
werd ingesloten. Elk onbezonnen idee wou rennen

voor zijn leven. Ik zag de uitgesleten bedding
van mijn gezicht, de zandkorrels in mijn ogen

voelde vreemde handen smelten om mijn oren.
Staarde me blind op een bodemloze put.

Bleef wachten tot jij uit mijn slaap zou ontwaken.


© Edward Hoornaert


Voorpublicatie. Gedicht uit ‘Weten welke huid je aan moet’, de tweede bundel van de Roeselaarse stadsdichter Edward Hoornaert die op zaterdag 30/9/2023 om 15:00 u. wordt voorgesteld in het Arhus Café in Roeselare.

Plaats van voorstelling: Het Verzonken Kasteel - Arhus Café, De Munt 8, 8800 Roeselare.
Programma:
Collega-dichter Reinout Verbeke leidt de bundel in en interviewt Edward Hoornaert.
• Gastdichters Ann Van Dessel, Shari Van Goethem, Tania Verhelst, Lander Cornelis, Wim Vandeleene & Steven Van Der Heyden lezen voor uit Weten welke huid je aan moet en eigen werk.
• De muzikale intermezzi zullen verzorgd worden door de groep Ooievaar.
• Uitgever Leo Peeraer overhandigt de eerste exemplaren.
• Receptie.


Iedereen welkom, mits een seintje vooraf voor donderdag 28 september 2023 aan Uitgeverij P.
Sint-Antoniusberg 9, 3000 Leuven of mail contact@uitgeverijp.be





Geen opmerkingen: