dinsdag 24 september 2024

Voor wie niet volgt - Lieve Desmet

Voor wie niet volgt                    
 
Ik verknipte het witte kleedje,
de taille van mijn geboortehuis was een zere maat.
De poes in de boom wilde een vogel vangen
maar zo’n huisdier weet met vleugels geen blijf.
 
De schaar trok mij een spoor naar andere werelddelen.
Ik plakte nieuwe namen op mijn hartslag,
mijn zwevende rib kleurde ik gospelzwart,
tot ik jou jaren later in het juiste vlees huwde, toen dit kon.
 
Nu fluit ik in de boom van onze tuin,
vlieg door M V X en andere straten, vind een mozaïek nazaten,
maar geen met mijn anderhalve meter
of jouw haarlijn en die blauwe ogen waar alles mee begon.


© Lieve Desmet

Voorpublicatie uit de bundel ‘In de wind staan’. De bundel is een uitgave van Uitgeverij P en wordt op vrijdagavond 11/10/2024 om 19:30 u. voorgesteld in het Auditorium van de Bib van Leuven.

Hieronder de cover, het programma en info.









Geen opmerkingen: