donderdag 26 september 2024

Treuren zonder taal - Lieve Desmet

Treuren zonder taal

 
We eten nog eenmaal geharnast en onpaar
op het oude tafellaken. Aan het uitgetrokken deel
proef ik weer zure soep en scherp. Wat niet te slikken is
knarst tussen tanden, zwelt onder de hersenpan.
 
Waar vind ik nog een washandje, hoe weer weg te pinken,
waar is de achterdeur? Ik wil alleen mijn kinderfiets en verte,
trappen, draaien aan het eigen stuur, om hardop in de velden
voorgoed het huis te dumpen dat onder ons vel gesleten is.
 
Wie pikt straks opnieuw de chocola, wie gaat klikken?
Wie haalt liever de grote revolutie binnen? Hoe verdelen
als niets is afgelost? Ik wil niet langer
onderduiken, krimpen als een vinger wijst.
 
Komt de storm, laat eindelijk de dijken breken.
 
 
© Lieve Desmet


Voorpublicatie uit de bundel ‘In de wind staan’. De bundel is een uitgave van Uitgeverij P en wordt op vrijdagavond 11/10/2024 om 19:30 u. voorgesteld in het Auditorium van de Bib van Leuven.

Hieronder de cover, het programma en info.









Geen opmerkingen: