donderdag 16 november 2023

Vergeefs - Astrid Arns


Vergeefs


Daar zit ze, voor het open raam,
in een jurk waarmee ze nachten terug de stad in liep.
onwennig, een kind dat uit haar slaap werd gerukt.

Hoe is het mogelijk dat in de stille lucht
geen enkele vogel is te zien.
De sneeuw lijkt wel omhoog te vallen in april.

Haar huis naakt als een graf zonder steen,
het wordt bewoond maar er ruist geen leven.
Geen kindermond smeekt hier nog om.

Soms kijkt zij mij aan,
alsof ik een insect ben onder een vergrootglas.
Vergeefs vouw ik me klein.



© Astrid Arns


Voorpublicatie uit 'Cascade' de nieuwe bundel van Astrid Arns die op 2 december 2023 om 20:00 uur wordt voorgesteld in "Zaal Nick Ervinck", Zebrastraat 32, 9000 Gent. De bundel is opnieuw een publicatie van Uitgeverij P. Astrid Arns debuteerde in 2018 met de bundel 'Mijn naam op de deur'. In 2021 verscheen de duobuundel 'In welke vrouw ik leef', samen met dochter Jana Arns.









Geen opmerkingen: