dinsdag 14 november 2023

Kwijt - Astrid Arns

Kwijt


Straks is het huis zonder kinderen.
Ik klop het stof uit mijn mouwen, zie
de bladeren in de ziel van een zomer,

de zon gevangen in de serre. Licht vermengt met grijs,
een bal onder de appelboom, slakken zonder huis.
Regendruppels die ik vang in de kom van mijn handen.

Jong en bijna onveranderd sta ik op het plein
puzzel een nieuw gezicht bij elkaar.
De dag is overrijp, ik wil hem plukken

en voor de stilte me omringt
datgene zoeken wat ik ben kwijtgeraakt.

© Astrid Arns


Voorpublicatie uit 'Cascade' de nieuwe bundel van Astrid Arns die op 2 december 2023 om 20:00 uur wordt voorgesteld in "Zaal Nick Ervinck", Zebrastraat 32, 9000 Gent. De bundel is opnieuw een publicatie van Uitgeverij P. Astrid Arns debuteerde in 2018 met de bundel 'Mijn naam op de deur'. In 2021 verscheen de duobuundel 'In welke vrouw ik leef', samen met dochter Jana Arns.





Geen opmerkingen: