woensdag 15 november 2023

Honger - Astrid Arns


Honger

Verstopt onder takken en stenen lig ik,
als houtworm. Ik boor een gat in de tijd.

Dit is mijn plaats want dit is mijn honger
naar iets dat voorbij is terwijl het verwacht wordt.

Ik weet waar een bron ligt halverwege
maar welke richting moet ik uit.

Het denken in cirkels sluit elke uitgang
waar is de sleutel van mijn onherbergzaam huis
In dit verdwalen blijf ik wonen,

als een dier dat aan lege borden likt.


© Astrid Arns


Voorpublicatie uit 'Cascade' de nieuwe bundel van Astrid Arns die op 2 december 2023 om 20:00 uur wordt voorgesteld in "Zaal Nick Ervinck", Zebrastraat 32, 9000 Gent. De bundel is opnieuw een publicatie van Uitgeverij P. Astrid Arns debuteerde in 2018 met de bundel 'Mijn naam op de deur'. In 2021 verscheen de duobuundel 'In welke vrouw ik leef', samen met dochter Jana Arns.







Geen opmerkingen: