donderdag 2 november 2023

Beeldspraak - Christiaan Germonpré

Beeldspraak


Geen klaagzang van pauwen
bepaalde mijn uitzicht.
Alleen de trage gedachtengang van ijs,
de tijdelijke muziek van wit

die daalde op de gesloten plas.
In onze dialoog merkte ik op hoe moeilijk het was
om één windstille zin te verzinnen,
om elkaar opnieuw te winnen.

Ja, vaak heb ik mooie woorden
uit mijn beeldspraak geroofd.
Ik weigerde elk verlies, elk geloof.

Tot ik moest beamen
in mijn vlees mijn vrije val.

                                                       
© Christiaan Germonpré


Uit 'Verbintenis' de zopas bij Uitgeverij Les Iles postuum verschenen bloemlezing van Christiaan Germonpré (1950 - 2020).
Ook morgen publiceert DSvD nog een gedicht uit de bundel.
De opbrengst van de bundel gaat integraal naar de MS-Liga Vlaanderen.

De drie gedichten uit 'Verbintenis' op DSvD,
De laatste adem van augustus (di 31/10/2023)
Gedicht (woe 1/11/2023)
Beeldspraak (do 2/11/2023)


Meer info bij Uitgeverij Les Iles
Overlijdensbericht Christiaan bij DSvD

'Verbintenis' • 114 pgs • Hardcover - 15 x 23cm • ISBN: 9798863624112 • 24,95 eur (ook beschikbaar als e-book)
Bestellen kan via mailtje aan info@lesiles.be.

 
 
 
 

 


 

 


Geen opmerkingen: