zaterdag 16 oktober 2021

Modaliteit #3 - Levi Jacobs

Ik ben er niet. Je kan zogezegd door me heen kijken. Of denken. Ik ben uitermate geschikt in ontbreken.
        houding is belangrijk, maar ik heb geen rug om rechtop te zitten
        een loze graat
        geen haar op mijn hoofd
        er is niet genoeg tijd om te zeggen wat ik niet heb
Ik heb ook geen tong. Laat staan taal om me in uit te drukken.
         het verschil zal ik dan ook niet maken
         hoewel ik soms word aangesproken, gewoon, door de taal zelf, dan zegt de taal: ‘hé, jij daar.’
En dan ben ik er even. Zoals nu.

© Levi Jacobs

Een van de ZKV's (Zeer kort verhaal) die Levi Jacobs schrijft.

Levi Jacobs woont in Den Haag. Hij schrijft korte verhalen die o.a. in De Gids, Deus ex Machina en literair tijdschrift Liter zijn verschenen. 

 

 

Geen opmerkingen: