vrijdag 15 oktober 2021

Modaliteit #2 - Levi Jacobs

Modaliteit #2
opmaat of aftocht


       Ze staat op één been. Haar linkervoet verstopt zich in een sok. Een zwart jurkje snijdt haar bovenbeen in tweeën. Ze staat duidelijk op het punt van aan-, of toch uitkleden?
      blijkbaar is er veel aan dit moment voorafgegaan, want ze staart me aan met een blik van dit hadden we afgesproken
      toch?
      wist ik het maar!
      voor hetzelfde geld loopt ze zo de deur uit
      of
      bedenkt ze zich
      ik zou moeten weten waar ik het naar gemaakt heb
Haar voet in de sok. Ze neemt er wel de tijd voor, mijn doodstille verbeelding op één been.

© Levi Jacobs

Een van de ZKV's (Zeer kort verhaal) die Levi Jacobs schrijft.

Levi Jacobs woont in Den Haag. Hij schrijft korte verhalen die o.a. in De Gids, Deus ex Machina en literair tijdschrift Liter zijn verschenen. 

 

 


 

 

 

Geen opmerkingen: