zondag 26 mei 2024

'Uitgeplozen' van Frank Pollet

Aangetroffen gedichten in het straatbeeld

(en overal elders in de wereld) (14)

Uitgeplozen’ van Frank Pollet



Uitgeplozen

 

Laat me nog even niet. Er is al zoveel
los. Ik ben nu eindjes verder uit elkaar
dan. Heel mijn hoofd staat naar

een zacht gebaar, klein deel
van ons geheel. Raak me nog eens aan
zodat ik van nu af kan volstaan

in een richting die de wind bepaalt.
Aan weinig heb ik al genoeg.
Je geeft me meer dan wat ik vroeg.


© Frank Pollet


Dit gedicht van Frank Pollet werd geschreven in opdracht van Ferm en staat sinds 2020 na te lezen bij de kerk van Puivelde.
(Aangetroffen op Woe 15/5/2024 - tgv "Puivelde Koerse")

Het gedicht zal ook voorkomen in 'Polletanië!', de verzamelde gedichten van Frank Pollet die in het najaar zullen verschijnen.



Geen opmerkingen: