maandag 16 januari 2023

Op de toren - Willy Spillebeen

Met zijn ene hand
in mijn zij
duwt hij mij
vooruit
en maakt van mij
één ogenblik een torenvalk
die op wil vliegen
en het bijna kan.

Met zijn andere hand
op mijn borst
duwt hij mij
achteruit  
en maakt van mij
een man tegen een muur
waarvan ik de druk
voel in mijn rug.

De zeewind heeft
twee goede handen:
met de ene zet hij mij
aan tot vliegen;
met de andere belet
hij mij te vallen.

© Willy Spillebeen


Uit 'Pigment van een bestaan', de nieuwe bundel van Willy Spillebeen die op vrijdag 20 januari 2023 wordt voorgesteld in CC De Steiger te Menen.
De Schaal van Digther publiceert de komende dagen vijf gedichten van de dichter die onlangs 90 werd:

Ochtendzon
Zanglijster
Plezierboot
Negen kortverzen
Op de toren

Meer info via:
Uitgeverij P
Bericht Dun lied donkere draad (VWS-blog)
Wikipedia-pagina Willy Spillebeen
Willy Spillebeen - Auteursfiche op Schrijversgewijs
Voorstelling 'Pigment van een bestaan' op 20/1/2023 in Menen



Geen opmerkingen: