dinsdag 26 maart 2024

'gemeen' - een gedicht van Marc Lonneville


gemeen



pittabar vol vol neonlicht
vannacht in deze stad
is het ketchup die ze van haar vingers likt
met gesloten ogen proeft ze huid die druipt

gemaakt verwaaid scharnier ik naar haar
geen gevaar schuilt in mij
roofdieren zijn zeldzaam hier
voor de grap zeg ik je bloedt
vloeibare nep van het kleverige soort
zoals bij tarantino elke keer

vergeet de naam zegt ze
ik heb een plan en weet nog niet met wie
maar zoals jij flauw te koketteren staat
dichtgekoekt orakel zonder raadsel
maak je geen schijn van kans
zelfs als figurant derderangs

bevrijd door verwijt neem ik haar vingers vast
trek ketchup strepen over wangen
de hare en de mijne

kijk zeg ik die patronen
hoe uniek wij twee
in de blik van de ander zelfs
bij het bloeden gemeen


© Marc Lonneville


Dit gedicht staat in 'Minder in het echt', de nieuwe bundel van Marc Lonneville die op woensdag 17 april 2024 om 20:00 uur wordt voorgesteld in CC Stroming in Berlare. Iedereen welkom!

Minder in het echt’ is de tweede bundel van Lonneville en wordt net als zijn eerste uitgegeven door Uitgeverij De Zeef.

In 2021 debuteerde hij met de bundel 'Cassandra Stuiterbal', een poëtische zoektocht naar de ander die zowel gave als vloek in zich draagt.

 

 


 

Geen opmerkingen: