zondag 30 juli 2023

Waarvoor ik me verberg - Goran Lowie

Waarvoor ik me verberg


De waarheid van je sterven–
door-plaag-verwoeste badwater,
je kleding in vlammen, een
skeletachtige grijns terwijl je de
de dood recht in de ogen keek.

De grote trage koningen van weleer
wiens oude woorden je
altijd verwachtte te horen.

De storm die je verdronk.
Haar ondoordringbare liefdeslied,
Bubonisch op je tong,
laatste herinnering aan je
ooit ingebeelde hemel.

Hoe ik je restanten zag
in de ziekenboeg, in vrede---

Nee. 

Ik verberg me voor je
eeuwige agitatie,
mijn onwillige liefde,
mijn vreugde bij het horen
dat je niet
te redden was.

© Goran Lowie

Goran Lowie is vertaler en uitgever van speculatieve fictie en poëzie.
Tevens oprichter van 'Speculatief', een Nederlandstalig tijdschrift met
bekroonde speculatieve fictie en poëzie in vertaling. Meer info op de
website van de auteur.




 

Geen opmerkingen: