maandag 27 september 2021

Josine - Mark Meekers

het is of mijn schaduw weggesneden is.
elke dag praat ik nog met Malvina,
schreeuw tot de keien splijten, de vlam in
de lamp opfladdert als een angstig vogeltje.

het lot blijft doof. het is glimlachen tegen
scherven. soms geloof ik in een God met
grote oren, alhorend, die zin geeft aan mijn
bede “geef me…”

en plots treffen wij elkaar: dodelijk verliefd. 

jij zet mij zachtjes terug op de wereld. het is
zo’n dag waarop de dauw een zilversmid is,
we ons omarmd weten, van alles houden.

zo gelukkig om er bang van te worden.

ik pak elk uur met jou uit als een geschenk,
zing in al mijn vingers.
de kleuren zijn in ’n uitgelaten bui. eindelijk
kan ik met de dood weer door dezelfde deur.


© Mark Meekers


Voorpublicatie uit ‘In het oog van de stilte’ van Mark Meekers, gedichten rond leven en werk van kunstschilder Jakob Smits (54 gedichten, 12 kleurenreproducties). De bundel, een uitgave van Uitgeverij P wordt op zaterdag 2/10/2021 om 15:00 u. voorgesteld in de Sint-Bernarduskerk van Mol Sluis (naast het Jakob Smitsmuseum). 

Inschrijven is verplicht en kan via contact@uitgeverijp.be.
Meer info: Uitgeverij P. en dit Facebookbericht van het Jakob Smits-museum

#jakobsmits #museum #jsmuseum #jakobsmitsmuseum #mooimol #visitmol #markmeekers #uitgeverijp #jakobsmitsleeftenhoe



Geen opmerkingen: