dinsdag 2 maart 2021

4ever - Ekster Alven

Er is huid in mijn herfstkleur.

Als dromen is wat we wisten
zeker dat je met me wil praten

Rij dan met de wagen, naar gisteren
ik ben niet zo woke dat ze me haten.

Ruis in je hals, mijn celwand
en komt de dag dat ik je trotseer

het laatste huis aan de linkerkant
nog op de landkaart voor een keer.

Staan er journalisten aan de deur
geef ik een paar woorden voor mijn man.

En ik maak je alle jurken die ik kan.


© Ekster Alven



Info: Ekster Alven
Ekster Alven is het pseudoniem van Alain De Kinder (°1975). Dichter, verhalenverteller. Woonde in Leuven, Vancouver, Madrid, Brussel, Antwerpen. Woont thans in Nijlen. Werkte na studies in redactie Vlaams Parlement tot 2000. Groeide (deels) op in woud van grootmoeder. Ging reizen. Haalde master in Germaanse Taal- en Letterkunde en manama in Literatuurwetenschappen. Houdt van T.S. Eliot en García Lorca. Houdt van podia als Sprekende Ezels, ZonderWolk, Ballonnenvrees e.a. Heeft een blog Ekster Alven ekster.webnode.be. Werd onlangs derde in De grootste intimiteit is het zwijgen van uitgeverij Gopher. Publiceerde in Poëziekrant Gent, stond ieder jaar sinds ’16 in top 100 Turing/Prijs de Poëzie, publiceerde in Hopsack tijdschrift en in nog ettelijke andere wedstrijdbundels. Ook in Magie en Tovenaars van Keytree en Pennen met Mosterd van Ambilicious. Genomineerde voor Dwaaltocht-thema Azertyfactor. E.a. Volgde Basisjaar Literair Schrijven, volgt momenteel Academie Poëzie bij ‘tzelfde CreatiefSchrijven. Volgde spokenword workshop bij Wisper. Publiceerde gedichten op de Meander-site. Genomineerde 2de Zeef Poëzieprijs. Publiceerde e-novelles Yonk en Zombie bij Bookbuster (alleen nog op sommige platformen verkrijgbaar…).


Geen opmerkingen: