woensdag 7 december 2016

Gordiaans - Robin Hutse

bijna botsen we de poten van de keukentafel te los
op een dag haal ik dit huis leeg

en weet hoe het voelde toen
ik mijn vader hielp zijn thuis uit te wissen:

los van een verhaal.
Ik zal kokend water in mijn keel gieten maar

niets te ontdooien,
alleen nog te barsten en

worden we een gradiënt
vloeiend tegengesteld naar hetzelfde -

alles op rotten
alles op weer kind worden
alles op het ontwarren van een cirkel


© Robin Hutse


Robin Hutse (°1993) publiceerde eerder in “Het gezeefde gedicht”, Poëziekrant en Meander en won een tweede prijs bij "Jeugd en Poëzie". Groeide op in Eeklo, woont in Gent en is afgestudeerd in Taal- en letterkunde. Volgt momenteel een master in de economie. Digther publiceert vanaf vandaag drie gedichten:

- Gordiaans
- Voyager II
- Convalescence, 23


Geen opmerkingen: