donderdag 2 maart 2023

Velimir Lobsang - Drie gedichten

 

Auto Da Fe

teruggedrongen
in de huid van
tegengestelde vuren

het glinsterend
taaloog geteisterd

likkend en
onaflatend
leggen assen
mij in zwijgen

© Velimir Lobsang

(uit de bundel 'het weggaan blijft mijn thuis')


het weggaan

het weggaan
blijft
mijn huis
mijn onbewoonbaar
smeltend bewogen
verloren tijd
het slapend
waken over
leegstaand water
drooggelegde ader
slingeren
met vrijer geweld
een samenzang
van dood worden


© Velimir Lobsang

(uit de bundel 'het weggaan blijft mijn thuis')

Joekagir
 

trage stemmen rook
verminderen zich
tot waar het kringelen
over de paden der roofvogels loopt

de sjamaan roept
zijn dorp van vuur
in echo’s samen

de zwevende taal
van okeren berg-oen
in nevelig gesprek met avondzon

achter een afweenbaar masker
van prevelingen
schenkt de dood
bronnen van klaarte

© Velimir Lobsang

(uit de bundel 'het weggaan blijft mijn thuis')


De bundelhet weggaan blijft mijn thuis’ is te verkrijgen via hedwigverbeeck@hotmail.com

Zie ook de hommage aan Velimir Lobsang van Alain Delmotte: Ik ben maar ik kan niet zijn.


Cover 'het weggaan blijft mijn thuis'
 
 
Handschrift Velimir Lobsang

 

 

Geen opmerkingen: