vrijdag 4 maart 2022

Geboortegrond - Eddy D'Haenens

Geboortegrond


Waar is mijn geboortegrond, 
waar ik weifelend ontstond
en de aarde ademt als weleer.
Ik duw tegen de tijd want

te ver ben ik gegaan
in de rekbaarheid van mijn verhaal,
het rumoer uit duizend kelen:
even vele demonen die ik aanbad.

Ik wil de cirkel rond
en keer naar het kleinste deel terug
van die ene eerste seconde.
Voorgoed blijf ik het allerprilste begin.



© Eddy D’Haenens


Uit de bundel ‘Het werd tijd’ van Eddy D’Haenens, die ondertussen heel recent
verschenen is bij Uitgeverij Epo. Voor het gedicht 'Alzheimer' ontving Eddy D'Haenens op zaterdag 26 februari 2022 een eervolle vermelding in de Poëzieprijs van de Stad Oostende.

Eddy D’Haenens is sociaal werker en psychotherapeut. Als dichter werd hij enkele malen bekroond en publiceerde hij onder meer in Poëziekrant. Bij EPO publiceerde hij eerder de dichtbundel Hiëroglyfen (1998). De Alchemist. Gedichten over landen, steden en de liefde was zijn poëtisch debuut in 1993 dat eveneens bij EPO verscheen. In 1996 verscheen ook bij EPO Kleurrijke liefde', een bundel met journalistiek werk rond het thema van beeldvorming van en door mensen uit een andere cultuur.    


Het werd tijd bij Uitgeverij Epo





 

Geen opmerkingen: