vrijdag 11 februari 2022

Het beest in de beek - Philip Hoorne

Het beest in de beek

en op een dag ontbreekt me zelfs de force
om een dood beest uit de beek te slepen
jij met je vier poten had moeten zwemmen
bekijk jezelf nu eens – waarom toch?

ik zou me naast jou neer willen vlijen
in het brakke water waarin je rot
je in mijn armen nemen maar daarmee
krijgen we elkaar niet terug

ik ga verder met mijn leven en jij met je dood
maar ooit zitten we naast elkaar blinkend in ons vel
en jij lacht weet je nog philip daar bij die beek?
en ik zeg ja hoe kan ik het ooit vergeten beest


© Philip Hoorne


Voorpublicatie uit de bundel met als werktitel Mens is de naam waarvan de publicatiedatum op dit moment nog niet gekend is.
Meer info over Philip Hoorne op https://philiphoorneskynet.wordpress.com

 

 

 


 

Geen opmerkingen: