zaterdag 8 mei 2021

'In welke vrouw ik leef' van Astrid en Jana Arns

Bundelvoorstelling en voorpublicatie ‘In welke vrouw ik leef’- Astrid & Jana Arns

 

Op zondag 30 mei 2021 wordt in het Groot Begijnhof van Sint-Amandsberg “In welke vrouw ik leef” voorgesteld, een duo-bundel van 2x Arns, moeder en dochter Astrid en Jana Arns. Ze schreven samen en ook los van elkaar gedichten over hun gemeenschappelijk verleden. Beiden vanuit hun eigen standpunt en ervaring. Van deze intense samenwerking is "In welke vrouw ik leef" het indringende resultaat.
De bundel wordt uitgegeven door de vaste uitgever van Jana en Astrid, Uitgeverij P

De komende week, vanaf morgen zondag, publiceren we, gespreid over zes dagen, zes gedichten uit de bundel in voorpublicatie. Waarvoor onze Digtherlijke dank, dames!  

"De breekbaar verwoorde poëzie uit ‘In welke vrouw ik leef' handelt o.a. over de relatie tussen twee vrouwen, een moeder en een dochter. Beiden gaan het troosteloze te lijf, met bittere humor en gevatte strofen. Achter veel gedichten gaat een tragiek schuil. De doden spelen nog steeds een rol, spoken uit het verleden blijven aanwezig. Emoties en details worden niet geweerd.
Er is ‘geen horizon' en 'donkere wolken drijven hun kant op'.
De korte mails die moeder en dochter naar elkaar sturen relativeren, zorgen voor lichtheid.
Beklemmende poëzie van twee zielsverwante dichters in interactie. Met elk een eigen stijl en een groot poëtisch gehalte.
"

Meer info via deze Facebook-bladzijde








Geen opmerkingen: