maandag 14 december 2015

De grot met het zijdeweb - Peter Mangel Schots


Ik hoor niet thuis in deze kamer die mij lokte
als de dagdroom van een argeloos insect.

Voor deze geur nog veel te groen
mijn vreemde groei heb ik maar net ontdekt
het jeuken van verpoppend vel. Plots
staat zij achter mij in mazig licht
dwarrelen slipjes en satijn.
                                                                Ze zwijgt
maar uit haar poriën neuriet het bleke zweet
van alle jongens die hiervoor. Een hand
tilt mijn kin, een tweede sluit de deur,
nog een andere streelt het eerste dons, enkele
kleden mij uit terwijl de rest van haar mij
inpakt met ragfijne doortastendheid.

De spiegel kijkt oogluikend toe
hoe wij ontsponnen raken.




© Peter Mangel Schots


Uit de bundel "We zijn er nog allemaal"

Voorpublicatie:
Entropie - Peter Mangel Schots (Za 12/12/2016)
Vestibule - Peter Mangel Schots (Zo 13/12/2016)
De grot met het zijdeweb - Peter Mangel Schots (Ma 14/12/2016)

Extern:
Thuissite Peter Mangel Schots


Geen opmerkingen: