zondag 14 februari 2016

Vakantie - Sacha Blé

        bij Courage! (Ida Gerhardt, brieven, 2005)


Eerder hield ik al van u
om uw gebrek aan verlangen.
Om al bij leven enige dagen
vakantie te nemen,
op die kusten van wat ooit was,
uw bucolische Rome en, ja,
Sparta. Nu bemin ik u

niet in het minst om uw wal
van gedichten: ze zijn mijn bed,
mijn uitkijkpost, mijn zeevruchten.
En omdat u het zo zeker wist
van de falanx goden
die ons wacht, zo zichtbaar,
zo alle dagen in de ether.


© Sacha Blé

Uit de bundel 'Appel met kind' zopas verschenen bij uitgeverij Stanza
en (ondermeer) verkrijgbaar via de boekhandel en via deze ollauogalanestas-link.

Digther publiceert drie gedichten uit de bundel:
- Pekelsonate (vr 12/2/2016)
- Zee-Wit  (za 13/2/2016)
- Vakantie  (zo 14/2/2016)


Geen opmerkingen: