woensdag 7 september 2016

Beheers de maskerade (2/6) - Philippe Cailliau

2.

Je geheimen: verkoop ze nooit. Je vernietigt
wat door angst verbonden is met hoop, en
herhaalt gramschap. Wat niet verhaald mag zijn:
dit vers, taalkundige verspreking en verlossing ook.

Onthoud wie anderen lief heeft. Vermeld worden mijn
wantalen alom. De sjamaan is ik: ik prevelt eindeloos.
Vertel daarom wat mij verboden is: verbeter me, of
niet. Vergeet mij en verbrand mijn macht, verpulver
mijn versteende hoop: zij biedt geen onderdak.
Creëer formules die het leven met een dag verlengen.

Mevrouw: verzorg je doodgaan goed - en minutieus
vooral. Verdaag het vonnis niet, verdiep je in de stilte
zoals poezen diepte mijden: verzonken als een sfinx.
Verga niet. Versnijd, verdeel de chaos als een taart.



© Philippe Cailliau



Uit de bundel ‘Tot de stenen wortel schieten’ die verschijnt bij Uitgeverij Kleinood & Grootzeer en die op zaterdag 24/9/2016 wordt voorgesteld in Oostende.



Geen opmerkingen: