dinsdag 7 februari 2017

Zijn er nog dagen na levenslang - Geert Viaene

iedereen is ertoe in staat geweld te plegen
elke week stuurt zij mij foto’s van haar buik
met gummibeertjes, M&M’s, suikerklontjes
vormt zij het aantal dagen dat ik nog te gaan heb

steeds op zoek naar een ander stukje nacht
lig ik onder mijn matras, lik ik het beton glad
tot één reusachtig spiegelvlak waarin bloed-

rode wolken een gordijn dicht trekken voor
de maan, het licht in de cel is mierzoet en
warm, ik ruik de overrijpe zonnebloemen-

velden buiten, hun hoge stam, de hoofden hangen,
de vogels pikken in mijn oog en toch zie ik
haar daar liggen, haar armen en benen uit-

gestrekt, zie uit naar de plaats naast haar


Met ondermeer bovenstaand gedicht werd Geert Viaene zaterdag laatst medelaureaat van de Poëzieprijs van de Stad Izegem.

Bij Uitgeverij P verscheen van Geert Viaene heel recent de imposante debuutbundel “Eistijden”. Nadat de bundel eerder al in Brugge werd voorgesteld is er komende zaterdag 11/2/2017 om 16:00 u. een bijkomende voorstelling in het Gentse Poëziecentrum.

Meer info & reserveren: info@uitgeverijp.be



Geen opmerkingen: