zaterdag 13 september 2014

Tussen de vingers

Aangetroffen

"Ik gebruik graag vulpotloden, mijn voorkeur gaat uit naar de Pentel P225 van 0,5 mm. Wil ik aan de opzet van een gedicht beginnen en vind ik niet zo gauw het potlood dat mij zo dierbaar is, dan kan ik lichtelijk in paniek raken, al weet ik dat elders in huis twee van hetzelfde soort op mij liggen te wachten. En dat er voor tijdelijke inzet talrijke andere varianten naast me liggen. Maar ze zijn net te dik, of hebben beneden ribbels waardoor ze niet lekker tussen de vingers liggen."

Frans Budé op zijn weblog als reactie op de publicatie van zijn "Boekje van de dichter".

Of "Het materiaal bevestigt de zinnen"? Misschien toch even opmerken Frans dat Digther niet helemaal hetzelfde is als Dighter, maar ja, het tijdschrift is destijds ook vanuit een "schrijffout" begonnen. ("Hier volgt een smiley")

Extern:
Frans Budé: "Mijn notitieboekje en de Schaal van Digther"


Geen opmerkingen: