vrijdag 30 mei 2014

Adieu Pirotte

De voltallige Digther-redactie buigt deemoedig, zelfs, wat niet elke dag gebeurt, piëteitsvol het hoofd bij het overlijden van Jean-Claude Pirotte, die mooie Zaterdagsschilder en Zondagsschrijver. Niet in het minst redactielid Alain Delmotte die ooit in vergeten tijden voor "Facture Baroque" Pirotte vertaalde...

Alain Delmotte in een reactie over Pirotte: "Ik heb ooit Pirotte vertaald. Prachtige kerel. Mooie boeken. Ik vind helaas de vertalingen niet meer terug. Alle nummers van Facture Baroque ben ik kwijt. En bij die foto van de opdracht in mijn exemplaar van "La vallée de misère"... Zet er maar bij dat ik Pirotte ontmoet heb in het huis van Yourcenar en dat hij al meerdere whisky’s binnen had toen hij het boekje signeerde."


Extern:
Poësie et racbouni - La vallée de misère
Bericht Poëziecentrum bij het overlijden van Pirotte
Obiit bij Cobra

Geen opmerkingen: